Dag 7 – Göteborg

Vi vaknar utvilade och äter en härlig hotellfrukost innan Peppe och Anna med barnen kommer. Vi ska göra Liseberg!

Efter att dom fått in sitt bagage i bagageförvaringen på hotellet så går vi ner mot hamnen för att ta 285 Älvsnabben över till Lilla Bommens Hamn för att därifrån ta bussen till Liseberg. Allt gick smidigt.

Väl på Liseberg så åkte barnen allt! Inte de allra värsta, som Valkyria t.ex. Men slänggungor och snurrande kaffekoppar osv.

Vi började att åka Rabalder, som är en liten berg- och dalbana för barn. Den var läskig nog tyckte jag. Men jag åkte även Lisebergsbanan. Efter det höll jag mig med Emil och åkte Farfars Bilar och tittade på när de andra åkte. Men Lisebergsbanan var rolig, den kommer jag nog att åka igen. Även FlumeRide och Kållerado.

Pia och Peppe åkte Valkyria. Vansinne. Sen tog dom även med sig Elma och åkte Balder, innan dom två avslutade vansinnet med att åka Loke.

Efter 10 timmar på Liseberg tog vi en taxi tillbaka till hotellet och somnade gott.

Emil är nöjd över att han tog våfflor till frukost.
Och Ella-My är rätt nöjd över sina nutellapannkakor.
”Dom andra” har kommit och nu väntar vi på båten.
Gänget som ska göra Liseberg.
Mötande Älvsnabb.
Ella-My och Pia på ingång.
Årets bild. Min min kan jag inte förklara.
Snurrande saker.
Emil och jag åkte också Valkyria. Fast på vårt egna sätt.
Någon båt som tydligen inte var så rolig.
Mer snurrande saker.
Någonstans där uppe är det panikångest. Nere på jorden är det lugnt och skönt.
Pia och Peppe åker Valkyria.
Peppe och Pia på väg att åka Loke.
Utgången.
Slut som artist.

Dag 8 – Göteborg – Södra Rörum / Wästantorp

Efter ytterligare en utsökt frukost så checkade vi ut och färden gick söderut. Mot Skåne och stugan i Wästantorp som Peppe och Anna bor i när dom är i Skåne.

På vägen dit så handlade vi med oss ingredienser till Tacos och det fick bli kvällens middag.

Kvällen avslutades med ett par utsökta öl och sen bad i poolen för barnen.

Dag 9 – Hörby

Dagen skulle spenderas i Hörby. Närmare bestämt i Hörby centrum och Hörby marknad. Marknaden var rätt stor men som med alla marknader så är det ju i princip samma saker överallt. Kom i alla fall därifrån med en Mötley t-shirt.

Rätt dassigt väder denna dagen, så några större utsvävningar gjorde vi inte förutom att stanna till på Fulltofta Naturcentrum där vi tittade runt lite innan vi fikade och sen åkte hem för att fixa middag.

Emil med ett marknadsfynd på huvudet.
Barnen i Fulltofta.
Emil hittade en traktor.
Och Ella-My hittade en tjur.
Kvällsdopp.

Dag 10 – Stora hemresedagen

Vi tog oss från Wästantorp vid 10:30 och tänkte att vi kör så långt vi orkar. Så länge barnen är på gott humör så kör vi. Första stoppet blev kanske inte helt otippat Gränna och Brahehus där vi åt lunch och köpte polkagrisstänger.  Färden gick vidare till Stockholm och lite utanför stannade vi för kiss och glasspaus.

Efter att ha varit på resande fot i 10 dagar och varit bra långt söderut, kändes det nästan som att man var hemma när vi var i Stockholm. Men då hade vi ändå 63 mil kvar att köra.

Någon tanke på att stanna och sova någonstans fanns inte utan nu ville vi bara komma hem, så vi stod på.

Nästa stopp blev på Sibylla i Söderhamn och en utsökt tunnbrödrulle. Nu hade Pia kört från Skåne upp till Söderhamn så det var dags för mig att ta över.

Stannade strax efter midnatt på Statoil i Örnsköldsvik och drack kaffe och sen 01:30 rullade vi in på Solrosvägen.

Alla fiskar levde!

Hon fejkade bara sömmen. Hon var vaken hela vägen hem.
Emil somnade dock en stund.