Så, nu har vi börjat anpassa oss. I går tog vi till och med en tuk-tuk.

Dagarna har hittills varit som följande. Först frukost på hotellet vid 09:30. Varför stressa upp liksom. Sen hotellpoolen fram till lunchtid. Då äter vi lunch och sen en liten siesta på rummet. För att sen knata ner till stranden för lite havsbad och solnedgång. Stranden på Karon Beach är ok, men inte mer än så.

Det är väldigt mycket folk och en del undervattensströmmar. Men barnen har klarat det bra ändå, dom håller sig nära strandkanten. Jag som inte ägt ett par solglasögon fören igår har haft 3-4 försäljare efter bara 15 minuter hos mig på Karon Beach och det här med att ett nej är ett nej har inte riktigt nått hit ännu. Minst 4 ggr får man säga No, thank you. I går däremot, när vi satt och åt lunch i Kata Beach kom det fram en rackare. Då hade jag fått nog och slog till på ett par äkta italienska Carrera som jag prutade ner till 180 svenska kronor. Ett jävla kap!

180 :- för ett par äkta Carrera! Strandrestaurangerna syns ovanför Ella-My.

Försäljarna på Kata Beach är inte alls lika jobbiga. Säger man nej, så går dom vidare.

I går tog vi en tuk-tuk till Kata Beach. I jämförelse med Karon Beach är den helt fantastisk. Och vilken rolig resa tid med tuk-tuk. Barnen tyckte det var lite läskigt. Har film på hela färden som tog 4,5 minut.

Kata Beach. Longtailbåtarna til höger.

Kata Beach är långgrunt och inte alls lika mycket vågor, även om dom fanns där så var dom inte alls som på Karon Beach.

Försäljare fanns även där, men inte alls lika påstridiga som på Karon Beach.

Vi åt både lunch och middag där på strandrestaurangerna.

Nackdelen med Kata Beach var att det inte fanns mycket till skugga. Vilket har visat sig åtminstone på mina axlar idag.

I dag blev det lunch från 7-Eleven. Fyra grillade smörgåsar med ost och skinka och en varsin Fanta, en tub Pringles och tvättmedel. 60 kronor. I går blev det lunch på Subway. Under 100:- för fyra personer. Inte illa. I förrgår var vi på Håkans Bar och åt lunch. Håkan var dock inte på plats. Men en liter Chang slank ner och en helt ok Club Sandwich.

Vi har även hunnit med ytterligare ett besök på Karlsson (barnens och min favoritrestaurang än så länge) där Pia åt någon Thai-rätt igen medans jag åt en pizza som inte alls var lika god som pastan som jag åt där för någon dag sedan.

I dag har vi haft en soft dag vid poolen med mig mestadels i skuggan och snart ska vi bege oss ut för att pruta och hitta något nytt, trevligt middagsställe.