Dessa träningsdagboksinlägg kan komma att bli väldigt enformiga om jag inte kommer på något roligt sätt att göra dom på. Kanske roliga titlar som just t.ex Bygger biceps så in i helvete. Det gör jag ju inte. Ännu 🙂

Idag var det ett så kallat dragpass. Biceps t.ex.

Passet såg ut så här:

Marklyft 5 x 5 – 60 kg
Stångrodd 10 x 3 – 40 kg
Latsdrag 10 x 3 – 40 kg
Omvända flyes 10 x 3 – 40 kg
Bicepscurls m. stång 10 x 5 – 20,5 kg

Efter att jag kollat på ett youtube-klipp med Pansar från Gladiatorerna så gick jag ner till 35 kg under de 2 första seten. Detta eftersom jag ändrade tekniken lite. Innan gjorde jag de felen som han beskriver i filmen. Men sista setet så la jag på 40 kg och det gick utan problem. Eller, problem ska man ju ha med de sista repsen. Men, ja, ni fattar.

Tekniken för marklyft börjar även den sitta. Jobbar med tekniken under uppvärmningen och börjar alltid med bara stången för att känna efter ordentligt. Marklyft känns skevt, men det är väl bara en vanesak.

På fredag är det dags för en fantastisk bendag. Jag tycker inte om bendagar. Men man vill ju inte ha chicken legs.

Dagens låt: Ghost – Halsey