Träning efter Gastric Bypass

Det här med träning på gym har aldrig riktigt varit min grej. Men nu känner jag att jag kan ha hittat rätt. Det jag tror är cardio. Alltså cykel, crosstrainer och t.ex. roddmaskin är ju förbaskat tråkigt. Men det här med styrketräning alltså. Och framförallt träningsvärk.

Sen att komma igång med sin träning efter Gastric Bypass är ju väldigt viktigt. Det jag tänker mest på är att man kommer ju att ha en hel del hud som kommer att behövas fyllas ut. Förhoppningsvis kommer ju en del att dra ihop sig. Men inte allt och då kan det ju vara bra att fylla ut den med lite muskler man inte trodde fanns. Sen hjälper det ju så klart till med viktnedgången också.

Jag kommer nog börja föra lite träningsdagbok om min träning efter gastric bypass här på bloggen.

Vi kör ju ett program nu som heter Beach 2015 från Gymgrossisten. Man kan dela upp det i 3 eller 5 pass/vecka och vi valde att dela upp det i 3 pass.

Pass 1 – Push (triceps, bröst och axlar)

Bänkpress
Militärpress
Lutande bänkpress
Sidolyft
Pushdowns

Pass 2 – Pull (rygg, biceps, baksida axlar)

Marklyft
Stångrodd
Latsdrag
Omvända flyes
Bicepscurls

Pass 3 – Legs (ben och bål)

Knäböj
Stela marklyft
Benspark
Lårcurl
Stående vadpress
Valfri magövning

Jag kommer nog att skippa en del benövningar och lägga in antingen mer kondition där eller köra mer bålövningar. Jag har ju ändå gått omkring med ~150kg på benen i bra många år.

I övrigt så har jag tappat lite till denna vecka trots en långhelg i Östersund med diverse skräpmat, 2st alkoholfria öl, lite chips & godis till Melodifestivalen, men även en del bra mat. Men med bara ett träningspass.