LIFE OF RDNY

#life

Månad: juni 2014

Min viktresa dag 1

Då var det avklarat. Första träningspasset.

Jag tog stavarna och knatade en gammal strecka jag gått många gånger tidigare.

runkeeper 9-6

När jag kom hem så gjorde jag första passet i både Runtastic Push Ups Trainer och Runtastic Sit Ups Trainer.

Målet med dessa appar är att man ska, så småningom, göra 100st armhävningar och 100 st situps. Självklart något jag inte satsar på. Utan hellre att en dag kanske sluta göra armhävningar på knäna och börja göra dom, så som armhävningar ska göras.

Det var skönt att ha detta gjort. Nu kommer en dusch och sen trängas i sängen med 3st andra kännas rätt bra.

Mina barn kräver en förändring

För att jag ska kunna vara den pappa jag vill vara och som mina barn vill att jag ska vara så är det FAN dags för skärpning nu. På det här sättet så kommer mina barn att ha en mycket tråkig och lat pappa. På det här sättet så kommer jag nog inte att få uppleva barnbarn

Sist jag tänkte försöka gå ner i vikt så sa min sambo att jag skulle göra det utan att blogga om det. Inte hålla på med en massa appar och bara låta det ske.

Det gick lika bra som alla andra gånger jag försökt. Åt helvete.

Så jag har nu kommit på att jag ska nörda ner mig totalt i detta. Jag kommer blogga, vlogga, mäta och väga. Men framför allt så kommer jag inte att hymla om vikten. Utan vara helt öppen med det.

När det gäller motion så måste jag få in någon form av träning varje dag. Cykla, Stavgång eller någon form av styrka. Gärna kombinera cykling eller stavgång med styrka. Gällande styrkan så kommer jag att använda mig av antingen en 7-minuters app eller en app som jag kört lite med tidigare som jag tyckte var fantastiskt bra. På min andra sida. Latenightapple.se så har jag recenserat den appen. Fitstar. I den appen så kommer jag köra ett program som heter Get lean, vilket går ut på att man kombinerar styrka tillsammans med t ex Jumping jacks. Varje sånt pass tar ca 25 minuter.

Sen kommer jag även att använda mig av mitt FitBit-armband som räknar mina steg. Målet i början är att nå 10000 steg per dag.

Kosten då.

~2000 kalorier ska jag äta per dag.

För någon månad sedan testade jag att plocka bort en jäkla massa kolhydrater. Var det t ex pasta vi skulle äta, så tog jag ytterst lite pasta, men tog desto mer blomkål eller broccoli. Jag gick ner 5-6 kilo på det, och det var utan någon som helst form av träning. Så den metoden kommer jag köra.

Allt ska sen in i antingen Lifesum eller MyFitnessPal. 2 appar för att hålla koll på vad du stoppar i dig och vad du förbränner.

Jag kanske går ut hårt.

Detta är iallafall mina ambitioner.

Nu ska här nördas!

© 2017 LIFE OF RDNY

Tema av Anders NorenUpp ↑