Klockan var ställd på 05:50. Planen var att kliva upp, springa in datorrummet där understället, byxor och tröja var utlagt. På med stavarna och dra en repa på byn. Hem och in i duschen. Frukost framför något nyhetsprogram innan bussen till jobbet skulle gå.

Utfall: Upp ur sängen. In i datorrummet där kläder fanns utlagt och sen en stressad löptur till bussen.

Däremot kände jag man rejält hurtig och duktig igår. Startade åter C25K-appen på telefonen och körde första dagen på första veckan. Planen nu är att hålla i det, precis som jag gör med mina armhävning & situps-apps där jag faktiskt kör varannan dag som det är uttänkt.

C25k, Couch to 5k. Går helt enkelt ut på att man ska ta sig från att vara en soffpotatis till att springa 5K under ett 9 veckors träningsprogram. Jag har startat det programmet ett par gånger men nu tänker jag hålla i och slutföra det.

Efter C25K-passet igår så körde jag även mina armhävningar.

Känns som att jag är på gång igen. Ska även försöka hålla lite koll på vad jag stoppar i truten också.

Igår läste jag åter ut 8000+ med Göran Kropp. Vad ska jag nu läsa? Ska jag läsa om Fredrik Strängs äventyr på K2 igen? Någon som har något förslag?