LIFE OF RDNY

#life

Månad: september 2010

Ett stycke halvdöd iFån

Jag kan inte längre använda min iPhone när jag är ute och springer/promenerar.

I förrgår när jag var ute och sprang med Trulls så fick jag för mig att jag skulle spurta på slutet. Tävla med Trulls. När jag upptäckte att jag låg före honom, vilket väldigt sällan inträffar eftersom han tycker om att ligga 20 meter före en och dra för fullt, så ökade jag och glömde helt bort att telefonen låg lös i min munkjacksficka.

50 meter hemifrån ramlar den ut och ner på asfalten.

Jag har tappat den några gånger tidigare, så detta var väl nådastöten antar jag.

Har jag WiFi så funkar den klockrent. Men så fort den går över på 3G så tappar den täckningen.

Det är lite sorgligt för jag tyckte det var riktigt roligt att följa träningen med Runkeeper och att fixa den lär knappast vara möjligt eftersom jag inte tror jag har kvar fraktsedel/kvitto från Halebop.

Annars så var det idag del 2 i min ”Springa och sen göra några styrkeövningar hemma”-historia.

Hade en fantastiskt skön träningsvärk igår som även höll sig kvar i höger ben idag. Men efter springturen och dagens benböj så var den värken borta. Nu hoppas jag på ny värk imorgon!

Imorgon ja. Imorgon är det vägning igen och jag tror inte det har gått så bra denna vecka med vikten. Framför allt för att jag förra veckan var lite extrem.

Jag hade på mig ett par gubbkallingar, Pias hälstrumpor samt tunna mysbyxor och en lätt t-shirt för att ha så lite tyg på kroppen som möjligt. Jag blev alldeles för fokuserad på att klara 5%-målet. Imorgon finns det risk för väldigt lite nergång eller ingen alls. Kanske t.om upp ett par hekto.

Men jag är som sagt On fire nu 🙂

Nästa vecka, då jädrar!

Träningsvärk

Träningsvärk är en smärta som jag njuter av. Tänk att man kan inte behöver besöka ett gym för att få det.

Igår gjorde jag mina armhävningar, benböj, sit-ups och en ryggövning. Den då man ligger på mage och lyfter upp överkroppen samtidigt som benen ligger kvar på golvet.

Jag älskar att ha träningsvärk!

En rutin jag försöker få igång nu är att, varannan dag springa och sen köra mitt styrkepass efteråt när jag kommit hem. Övriga dagar blir det stavgång/rask promenad.

I’m on fire!

Your Shape Fitness Evolved

Ja, det blir väl till att köpa det här kan jag tänka mig.

Your Shape Fitness Evolved

Den ädla kosten att gå ner i vikt trots förkylning

Vår konsulent var på utbildning igår (tisdag), så vi har flyttat vår dag för vägning till torsdagar istället. Självklart håller man ändå kollen lite hemma för att få ett hum om man gör saker rätt. Och det verkar gå åt rätt håll.

Och jag tror jag har listat ut det. Hur man går ner i vikt trots en förkylning som hindrar en från att träna som man vill.

Trots att jag är hemma och sjuk så måste hunden våran rastas på dagarna. Så där får jag en liten men lätt promenad. Sen gäller det att äta mindre poäng än vad man egentligen ska. Jag har studerat mina senaste dagar och jag har snittat 10 poäng mindre än vad jag ska äta varje dag samt druckit mycket vatten.

Sen lite hushållssysslor gör susen det med. Vik lite tvätt.

Nu ska jag bli frisk så jag kan börja träna igen och sen imorgon är det vägning.

Spännande.

Livet är spännande.

I’m not the one med 3OH!3 är en bra låt!

Cykel till jobbet

Jag skrev ju i mitt förra inlägg att jag skulle lugna mig med längre sträckor innan helgen. Det sket sig. Det sket sig på så vis att jag tog cykeln till jobbet. Andra gången i år. Det var inte alls lika jobbigt som förra gången. Jag tog en lite snabbare/kortare väg men jag tror inte det skilje så mycket. Ska försöka rita ut den förra så jag får jämföra.

Ikväll blir det för mörkt för att cykla hem utan lyse. Men jag har tagit på mig ett extra pass imorgon mellan 07:00-15:00. Så imorgon cyklar jag hem cykeln.

Loggen från Runkeeper.

EDIT: Förra rundan jag tog var 11.67 km. Alltså lite kortare. Och då cyklade jag på 59:48 och hade en Average speed på 11:71. Alltså en liten förbättring denna gång! 🙂

Länk till den förra rundan.

Axis of Awesome

Morgonpromenad och frukost avklarat. Blir inte den nya rundan idag.

Däremot så finns det en liten, liten, men ändå en backe strax under mitt jobb. Med lift och hela köret. En liten slalombacke alltså. Bräntberget. Jag skulle vilja stava i den. Så jag tänkte jag skulle ta det lugnt med längre sträckor tills helgen och då ta den backen. Pia får följa med och dokumentera det hela.

Kan inte få nog utav Axis of Awesome. Brilliant!

Runda

Har suttit och ritat upp en ny runda som jag eventuellt ska testa imorgon innan jobbet.

Den kommer antingen att få mig att må riktigt bra efteråt, eller bli min död. Jag är lite orolig för stigningen mellan 4-5.5km. Men med stavarna bör jag få bra fart där. Får ta med mig mycket vatten också för jag känner att det kan gå någon liter 🙂

Eventuellt imorgon! Eller så nöjer jag mig med en morgonpromenad.

Livet efter en morgonpromenad

Så imorse var det dags. Trulls och min första morgonpromenad. Vi gick en lite kortare variant av sträckan vi gick igår.

Trulls passade på att hoppa ner i en dygrop och blev alldeles lerig.

Efteråt gick vi hem och åt frukost och tittade på slutet av Fred Claus och då slog det mig att jag har börjat längta till julen och vår första julgran i vårt första hus vi äger tillsammans. Sen alla julfilmer tv sänder. Känner att det var helt rätt att teckna Canal+ filmkanaler så här lagom till vintern!

Känder hur som helst väldigt skönt att börja dagen med en promenad. Kändes verkligen som att man kom igång. Sen smakade ju så klart kaffet extra gott när man kom hem.

Imorgon ska vi försöka ta oss iväg tidigare och även ta med kameran och se om det finns något vackert att foto så tidigt på morgonen. Och kanske, kanske, kanske blir det en liten joggingrunda ikväll efter jobbet.

Här är dagens runda.

Dagens Runkeeper

Vägning idag. Vikten går upp och ner. Enligt vägningarna på VV så går jag ner. Men enligt vägningarna hemma så har jag gått upp. Det måste till en förändring för att jag ska nå 5% nästa vecka.

Med start imorgon så tar Trulls och jag tidig morgonpromenad. Dom dagar jag jobbar morgon så tar vi en längre kvällspromenad eller så tar vi en joggingtur då. Måste få rutin på detta. Som det har varit nu så har det mer blivit att jag dragit ut när jag känt för det. Alltså på motionsrunda. Trulls måste ju ut hur som helst. Men få rutin på morgonpromenaderna innan frukost och få rutin på kvällsturerna. Hellediga dagar tar vi en långtur med stavarna.

Dagens motion.

Nu ger vi järnet!

Små, små framsteg

Oj, vad längesen jag uppdaterade. Det brukar bli sådana perioder när jag försöker mig på att blogga. Tyst i en vecka.

Jag gör små, små framsteg med mina korta, men trevliga joggingturer.

Men!

Så. Små, små framsteg.

Har även gått över till att göra riktiga armhävningar i 100 push-ups. Men jag klarar inte av att gå hela vägen ner ännu. Men ändå! Det känns som fasen i magen vill jag lova. En jäkla skillnad mot för att göra på knäna.

Vikten har gått lite upp och ner senaste tiden. Gick lite överstyr i helgen och början av veckan. Både chips, wienerbröd samt en kebabrulle slant ner. Jag höll mig dock inom mina poäng. Men jag börjar tvivla på att man kan äta vad som helst bara man håller sig inom poängen.

Pga jobb så har jag missat vägningen denna vecka. Men nästa tisdag, då jädrar!

Har köpt nya skydd till mina stavar så imorgon ska det stavas runt Umedalen.

Lovar, jag ska skriva oftare!

God natt!

© 2017 LIFE OF RDNY

Tema av Anders NorenUpp ↑